20 martie 2010

12 Prinţese şi Împărătese adevărate

Zilele trecute mi-am făcut un nou stoc de carte. Printre titlurile cumpărate se numără şi o frumoasă carte pentru copii (pentru fetiţe - zic eu, dar cred că şi băieţilor le-ar place s-o citească). Este vorba despre 12 Prinţese şi Împărătese adevărate, o carte care învaţă că au existat şi altfel de prinţese decât cele cu care societatea de astăzi încercă să ne momească fetele,spunându-le că pot deveni prinţese numai dacă vor şti să-şi aranjeze părul şi să-şi păstreze unghiile lungi şi curate. Cartea despre care vă vorbesc prezintă o parte dintre prinţesele şi împărătesele care au devenit sfinte. Pe lângă faptul că este foarte frumos ilustrată  cartea are la sfârşitul fiecărei istorisiri a vieţii unei sfinte o  scurtă şi frumoasă rugăciune adresată respectivei sfinte pe care orice copil o poate învăţa.
Cele 12 Prinţese şi Împărătese adevărate sunt:
- Prinţesa Apolinaria ( prăznuită pe 5 ianuarie);
- Împărăteasa Teodora a II-a (prăznuită pe 11 februarie);
- Prinţesa Drosida (prăznuită pe 22 martie);
- Împărăteasa Alexandra (prăznuită pe 21 aprilie);
- Împărăteasa Elena (prăznuită pe 21 mai, alături de fiul ei);
- Cneaghina Fevronia (prăznuită pe 25 iunie);
- Împărăteasa Ana (prăznuită pe 15 iunie);
- Împărăteasa Irina (prăznuită pe 13 august);
- Prinţesa Casdoas (prăznuită pe 29 septembrie);
- Împărăteasa  Nana (prăznuită pe 1 octombrie);
- Teodora, împărăteasa lui Iustinian (prăznuită pe 14 noiembrie);
- Împărăteasa Teofana (prănuită pe 16 decembrie);


Rugăciune către Sfânta Alexandra
"Sfântă Alexandra, roagă-te pentru mine să nu-mi fie nici ruşine, nici teamă să fiu o adevărată creştină. Ajută-mă să-mi mărturisesc credinţa în Dumnezeu, indiferent de părerea celorlalţi despre mine. Amin."



Un comentariu:

Liliana spunea...

O carte minunata pentru copii si noi am luat-o :)