1 octombrie 2009

Gânduri despre sărbătoarea de azi

Astăzi în Biserica Ortodoxă se prăznuieşte Acoperământul Maicii Domnului, o sărbătoare care îmi este foarte dragă mai ales că are un Acatist minunat pe care citindu-l am simţit mult ajutor la naştere şi în orice împrejurare dificilă m-am aflat. Îmi amintesc că prima dată când am auzit de această sărbătoare, sau mai bine zis de Acoperământul Maicii Domnului, mă aflam la un Sfânt Maslu la Mănăstirea Frăsinei  şi dintr-o dată cerul parcă s-a închis încât toată lumea se aştepta să vină ploaia. Unul dintre părinţii care slujeau a remarcat: "Nu e nicio ploaie, acesta e Acoperământul Maicii Domnului." Într-adevăr, nici urmă de ploaie. N-am prea înţeles atunci la ce se referă părintele, nu ştiam nimic despre această sărbătoare şi nici nu cred că văzusem vreodată icoana care o înfăţişează pe Maica Domnului cu cinstitul ei Acoperământ (sau dacă o văzusem nu mă gândisem prea mult la ea). Când am intrat în biserică am cercetat mai bine această icoană şi am înţeles: Maica Domnului ne păzea sub Acoperământul ei.
Un alt motiv pentru care îmi este dragă această sărbătoare este acela că pe 1 octombrie este ziua de naştere a tatălui meu.

"Bucură-te, liniştea prea dorită a căsătoriţilor celor credincioşi;
Bucură-te, grabnică şi fără suferinţă dezlegare a maicilor celor născătoare de prunci;
Bucură-te Maică ajutătoare a noatră în ceasul sfârşitului nostru;
Bucură-te, bucuria noastră; acoperă-ne pe noi de tot răul cu cinstitul tău Acoperământ!"

2 comentarii:

Diana Maria spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Anonim spunea...

ortodoxia dreapta credintachatroll.....ptr discutii pe teme ortodoxe