29 decembrie 2009

Dar de Sărbători

A trecut şi acest Crăciun...parcă mult prea repede...M-am bucurat de familie şi de oamenii pe care Dumnezeu mi i-a scos în cale. De la unii dintre aceştia am primit o carte care sunt sigură că merită citită (am şi început-o deja, dar cum programul de sărbători este în general destul de încărcat cu vizite şi musafiri, mai am puţin până să o termin). Este vorba de Viaţa Sfântului Ierarh Nicolae, Făcătorul de minuni, Dăruitorul, scrisă de Părintele Constantin Necula. 
Mi-a plăcut tare mult un citat chiar din prima parte a cărţii pe care doresc să vi-l împărtăşesc şi vouă, mai ales celor pe care Dumnezeu v-a binecuvântat cu copii:
Ceea ce este fraged şi încă nu a căpătat o formă tare poate lua orice formă, pentru că este uşor de schimbat în altă formă; cui este tare însă, şi a primit tăria în natura sa, nu-i este uşor să iasă din natura sa şi să intre în altă formă. După cum pictorii lucrează cu multă grijă şi exactitate tablourile, iar sculptorii statuile, tot astfel şi fiecare tată sau mamă trebuie să-şi dea silinţa pentru desăvârşirea acestor tablouri, acestor icoane minunate ale lui Dumnezeu. Pictorii, în fiecare zi, pun în faţa lor tabloul şi-i dau culorile trebuitoare, sculptorii fac la fel: dau jos ceea ce este deprisos şi adaugă ce trebuie. Tot aşa şi voi, ca nişte sculptori, întrebuinţaţi tot timpul vostru liber spre a sculpta statui minunate lui Dumnezeu; îndepărtaţi ceea ce este deprisos, adăugaţi ce trebuie şi uitaţi-vă cu grijă la ele în fiecare zi: care este darul natural al copiilor, spre a-l dezvolta, care este defectul, spre a-l îndepărta.
                                    (Sf. Ioan Gură de Aur, Despre feciorie. Apologia vieţii. Despre creşterea copiilor)

Niciun comentariu: